Curs per a futurs professors d’espanyol com a llengua estrangera, amb una introducció als diferents aspectes que formaran part de la seua pràctica professional. El curs té caràcter semipresencial: les sessions de classe es complementen amb treball en línia en una plataforma d’aprenentatge i amb l’observació guiada i tutoritzada de classes d’espanyol del Centre Superior d’Idiomes de la UA, reforçant així l’enfocament clarament pràctic d’aquest curs de formació inicial per a professors ELE.
50 hores totals de duració
30 hores lectives + 15 hores plataforma en línia + 5 hores d’observació tutoritzada de classes
Coordinadors del curs: José Luis Medina i Julián López
Planificació del curs
El curs es divideix en tres grans blocs temàtics, impartits en tres caps de setmana (divendres vesprada i dissabte matí) i un bloc pràctic d’observació de classes. La distribució general del curs és la següent:
Setmana 1. Introducció a l’ensenyament de l’espanyol com a segona llengua i llengua estrangera. (10 hores)
Setmana 2. Els continguts de la classe ELE. (10 hores)
Setmana 3. Observacions de classes. (5 hores)
Setmana 4. Materials d’ELE al segle XXI. (10 hores)
Cada una de les sessions en què es divideixen els blocs serà impartida per un/a professor/a especialista en l’aspecte a tractar, tant de la Facultat de Filosofia i Lletres com del Centre Superior d’Idiomes. Consulta el programa complet del curs.
Continguts en línia:
Activitats, lectures, fòrums de discussió en paral·lel a les sessions del curs, supervisats i moderats pels coordinadors.
Bloc pràctic:
Observació guiada i tutoritzada de 5 hores de classes d’espanyol com a llengua estrangera del Centre Superior d’Idiomes de la Universitat d’Alacant, amb un informe d’observació obligatori com a eina d’aprenentatge/avaluació.